دسترسی به دنیای مجازی، حق مسلم نابینایان است.

همیشه جای خالی چنین بلاگی را در خانواده ی بلاگهای فارسی خالی می دیدم. امیدوارم این بلاگ سرآغاز کوششی باشد از سوی نابینایان برای رفع تفاوتهای فاحش که در دسترسی این افراد به دنیای مجازی و اینترنت وجود دارد. با تشکر، علی اصغر اسدی، مدیر و نویسنده ی بلاگ.

۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

افتتاح بلاگ

در این وبلاگ، سعی من بر این است که به گردآوری منابع اطلاعاتی در زمینه های مرتبط با فنآوری ویژه ی نابینایان بپردازم.
در این فضای مجازی، علاوه بر افراد نابینا، مخاطب من دوستان بینا نیز هستند که شاید کمتر درباره ی نحوه ی کار افراد نابینا با کامپیوتر بدانند.
هدف من گردآوری مفیدترین وب سایت ها برای افراد نابینا و توضیح مختصر در مورد دامنه ی فعالیت آنها می باشد.
در راستای این هدف، بررسی نرم افزارهای صفحه خوان، (screen reader), اسکنرهای متنی (OCR), بازیهای آدیو (Audio Games) و نرم افزارهای قابل دسترس تنها بخش کوچکی از آن چیزی است که سعی دارم به بررسی آن بپردازم.
از آنجا که برخی از دوستان با زبان انگلیسی آشنایی چندانی ندارند، تصور بنده این است که چنین وبلاگی آن هم به زبان فارسی می تواند مفید واقع شود.
دست همکاری شما دوستان را به گرمی می فشارم و از دیدگاههای شما استقبال می کنم.
امید است که در کنار هم بتوانیم این بلاگ را هر روز غنی تر از پیش نماییم.
با تشکر، علی اصغر اسدی، تهران، ایران.

رفتن به بالاي صفحه

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی

موتور جستجوی خود را برای یافتن کلمه ی مورد نظر در اینترنت انتخاب کرده و کلمه ی مورد نظر را بیابید:

Google Yahoo MSN

رفتن به بالاي صفحه